Cât costă o pungă de campanie

Opulenţa şi modul de finanţare a campaniilor electorale generează corupţie. Sandu-5 milioane de euro, Cocoş 600.000 de euro. Tot noi plătim până la urmă! Cei care investesc zeci de milioane de euro în mesh-uri, bannere, panouri, clipuri publicitare, materiale promoţionale se aşteaptă să câstige de sute de ori mai mult din contractele generoase atribuite preferenţial din banii publici, cu alte cuvinte să fie plătiţi gras din buzunarele noastre. Aşa am ajuns să avem un cerc vicios al corupţiei: partide corupte, politicieni corupţi şi şantajabili, afacerişti corupţi ce devalizează ţara.

Soluţia mea pentru eliminare pungilor (cu bani) din campania electorală este interzicerea tuturor tipurilor de publicitate stradală. Cei care vor să ne convingă că ne pot reprezenta, să facă bine să vină printre oameni şi să demonstreze în dezbaterile publice că au proiectele, creierul şi inima necesare pentru a ne aduce prosperitatea.

Conform amendamentului pe care l-am depus în comisia de cod electoral în camapnaia electorală va fi interzisă utilizarea oricărui material publicitar în campania electorală, de la găleţile de milioane de euro până la afişul cât faţada unui bloc, pe care nu mi l-am permis nicioadată. Propun interzicerea tuturor tipurilor de publicitate electorala stradală. Mesh-ul şi găleata vor fi interzise.

ekean ponta iii

Oricâte variante de plafonare a cheltuielilor s-au propus şi introdus în legea privind modul de finanţare a campaniilor electorale, realitatea ne-a arătat timp de 25 de ani că acest lucru este iluzoriu. Nu am văzut nici măcar o singură amendă pentru depăşirea cheltuielilor dar am fost sufocaţi de câte trei sau patru bannere pe fiecare colţ de intersecţie dublate eventual de câte un mash pe blocul din apropiere.

Şi am mai vzut ceva. Tot mai mulţi candidaţi fără valoare, ce nu au nimic de spus, preferă să se ascundă în spatele unor campanii costisitoare, în loc să vină în contact cu oamenii sau să participe la dezbaterile publice.

Personal am demonstrat că se poate face campanie de succes mizând pe oameni şi nu pe bani.

Leave a Reply

Your email address will not be published.