Dosarul Electronic al Pacientului

Un pas important spre personalizarea serviciilor medicale

Dosarul Electronic al Pacientului va fi disponibil pentru bolnavii din Buhuşi, în cadrul proiectului de  informatizare pro bono a spitalului din oraş, de către Dedalus TeamNet. Această primă iniţiativă locală va oferi pacienţilor acces la servicii medicale personalizate, în timp util, pe baza istoricului medical. 


"Medicina a evoluat spre tratamente tot mai complexe şi mai eficiente. Însă prescrierea lor trebuie să ţină cont de specificul fiecărui pacient în parte. În ultimii 10 ani, numărul copiilor cu alergii s-a dublat în Europa. Este important să ţinem cont de astfel de informaţii în prescriere pentru siguranţa pacientului. ARMONIA®sanita permite arhivarea electronică a acestor informaţii la nivel de spital şi le pune la dispoziţia personalului medical." Filippo di Marco, Manager Internaţional Dedalus şi acţionar Dedalus TeamNet


Introducerea Dosarului Electronic al Pacientului la nivel de spital presupune centralizate analizelor, investigaţiilor, internărilor, tratamentelor, diagnosticelor şi a tuturor informaţiilor medicale relevante, în format electronic, pentru fiecare pacient. Informaţiile astfel consolidate devin disponibile personalului medical implicat în tratarea pacientului în spital şi sunt completate la fiecare revenire a acestuia.


 dosar1“Utilizarea aplicatiei ARMONIA®sanita ne oferă în plus nouă, cadrelor medicale, un tablou complet asupra stării de sănătate a pacientului. Dacă până acum, datele medicale trebuiau consolidate în dosare şi păstrate parţial în spital şi parţial de bolnav, acum le putem arhiva electronic şi le accesăm imediat, atunci când este cazul. Astfel, la o revenire a pacientului în spital, putem vedea istoric medical, tratament, diagnostic, alergii şi putem interveni în timp util cu un tratament personalizat. Rotaru 


Un pacient ajuns la spital, în situaţia anterioară proiectului de informatizare, trebuia să treacă de fiecare dată prin întregul proces de înregistrare, de preluare a informaţiilor medicale pe baza relatărilor pacientului sau a documentelor păstrate de acesta. Omiterea unor informaţii importante, precum alergii sau boli cronice, expunea pacientul la un tratament inadecvat. Lipsa unui diagnostic anterior creştea de cele mai multe ori timpul de aşteptare a pacientului şi numărul de investigaţii la care acesta este supus.Hilda, Director Medical Buhusi.

La externare, documentele primite, scrise de mână şi cu întârziere, erau supuse erorilor de transcriere.


 În urma implementării, formularele pe hârtie sunt migrate în format electronic, datele medicale şi costurile sunt centralizate la nivel de pacient în Dosarul Electronic al Pacientului, iar raportările se fac la zi, spun reprezentanţii firmei Dedalus TeamNet, care a informatizat spitalul.


  Pentru detalii, vizitati site-ul www.dedalus-teamnet.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.