Viitorul apartine serviciilor medicale de nișă

Iulian Plescan_Centrele de Excelenta ARESAflat în plină expansiune, marcat însă de o multitudine de probleme acute de rezolvat, sistemul medical românesc are nevoie de o componentă privată puternică. Fie ca alternative la exodul personalului sanitar, fie ca pepinieră de cadre medicale foarte bine pregătite, clinicile și centrele medicale private de nișă contribuie la creșterea calității serviciilor medicale și devin un competitor din ce în ce mai puternic al sistemul sanitar de stat, pe specialitățile respective.

Pentru a veni în întâmpinarea medicilor-antreprenori, BBEvents a organizat în data de 18 iunie conferința “Antreprenoriat în servicii medicale de nișă - surse de finanțare și modele de afaceri”, care a reunit fondatori si proprietari de afaceri în domeniul medical, top manageri de centre medicale, medici, studenți, bancheri, specialiști în comunicare și jurnaliști.

Partenerii evenimentului au fost Băncii Transilvania Divizia pentru Medici, Unicredit Leasing IFN, Kiwi Finance, cel mai mare broker de credite din România, Cleantech Romania și agenția media Cogep.

Conferința a fost deschisă de Peter Barta - CEO Fundaţia Post Privatizare, antreprenor și expert în mentoring și comunicare antreprenorială, alături de fondatorii a trei clinici medicale de nișă – trei modele de business și, totodată, trei viziuni și stiluri antreprenoriale:

Bogdan Stoian - General Manager Spitalul GynecoLand, Iulian Pleșcan - Manager Operational Centrele de Excelenta în Cardiologie și Radiologie Intervențională ARES, Dr. Claudia Elena Teodorescu – fondator și owner Donna Medical Center.

„Trebuie să ieşim din această paradigmă că suntem buni la toate. Dacă vrem să facem un lucru bine, trebuie să fim recunoscuţi pentru acel lucru. (…) Viitorul serviciilor medicale în România va fi al celor de nişă.“, a spus Peter Barta, consultant, CEO al Fundaţiei Post-Privatizare.

Pentru a începe o afacere în domeniul medical ai nevoie de viziune, dar și de o investiție inițială consistentă: “Un business medical sănătos trebuie să aibă în spate, în afară de un model de business, un vizionar. Așa începe orice business! (...)

Unui medic, oricăt de bine pregătit ar fi, îi va fi foarte greu fără aparatura și mijloacele necesare pentru o medicină de calitate. Dar, de asemenea, există și reversul: putem avea cel mai performant aparat al timpurilor noastre; dacă nu este manipulat și nu are în spate un medic cu o pregătire excelentă, nu va putea niciodată trata un pacient.”, consideră Bogdan Stoian, GynecoLand.

Dr. Claudia Elena Teodorescu, Donna Medical Center – centru medical specializat pe sănătatea femeii - a povestit despre greutățile pe care le întâmpină sistemul medical privat: legislația deficitară, investiția inițială și personalul medical de specialitate. Dacă pentru investiție se găsesc soluții financiare, situația migrației personalului este din ce în ce mai gravă - 9% în România comparativ cu media europeană de 2.5%.

“Astăzi nu mai poți să pornești cu un simplu cabinet fără dotări. Concurența este extrem de mare, toată lumea are foarte multe aparate ultraperformante, viitorul este super tehnologizat, în concluzie trebuie sa ai încă de la început un start puternic. (...)

Ce mai mare provocare constă în formarea echipei de medici, mai ales dacă ai nevoie de medici cu experiență, medici ultraspecializați.”, explică Dr. Teodorescu.

Iulian Pleșcan, de la Centrele de Excelenta ARES a explicat mai pe larg motivul acestui exod: ”În România este greu: nu avem dotări, salariile sunt mici, medicii ne pleacă. Să plece! Acei tineri să plece în străinătate, unde sunt centre super-specializate, unde se fac mii de proceduri! Să fie plătiți, să obțină experiență și să se întoarcă în România, foarte important! În momentul acesta România nu poate oferi acest sprijin tânărului specialist, fost rezident. Pentru că salariul este foarte mic și probabil că dotările nu îi sunt suficiente pentru a învăța rapid. În 3 - 4 ani petrecuți în Franța sau Germania ar învăța lucruri pe care aici le-ar invata în mult mai mult timp. Sau poate nu le-ar învăța niciodată, pentru că România nu este pregatită să facă procedurile respective.”

Tot de la Iulian Pleșcan notăm un aspect foarte important: medicii-antreprenori trebuie să pună pe primul loc pacientul și calitatea actului medical: “Profitul companiei nu trebuie să reprezinte un scop! Scopul este să vindeci pacienți, profitul este întotdeauna un rezultat! Și el trebuie să rămână un rezultat la care nu trebuie să te gândești decât după ani și ani.”

Al doilea panel a vizat soluțiile de finanțare care pot fi oferite pentru un astfel de business și au participat: Andrei Baican - Director Divizia pentru Medici a Băncii Transilvania, Anca Bidian - CEO Kiwi Finance , Dr. Adriana Nae - Senior Relationship Manager UniCredit Leasing și Gabriela Soare - expert accesare fonduri structurale. Au fost acoperite astfel trei surse diferite de finanțare – creditul bancar oferit de o bancă ce a considerat că este necesară o divizie specializată pentru a acoperi domeniul medical, o companie de leasing care oferă soluții adaptate segmentului medical, precum și fondurile europene, în cadrul cărora vor fi deschise noi linii destinate special acestui sector.

Medicii-antreprenori își pot finanța afacerile accesând diverse produse financiare oferite de bănci și companii financiare nebancare, sau fonduri europene. Întreprinzătorii pot astfel beneficia de consultanță de specialitate, soluții de finanțare și consultanță managerială, pentru a obține exact soluția financiară de care au nevoie, punand pe primul loc responsabilitatea față de actul medical.

Anca Bidian, CEO Kiwi Finance, în acest context și de pe poziția brokerului de credite gata să ofere soluția financiară potrivită fiecărui segment de clientelă, consideră că medicul-antreprenor, mai mult decât orice altă categorie de întreprinzători, trebuie să se consulte cu un expert financiar înainte de a decide către ce fel de sursă de finanțare se îndreaptă pentru afacerea sa.

În încheiere, participanții au aflat de ce comunicarea si promovarea afacerii sunt importante și cum pot fi canale de vânzare și creștere a businessului, de la Oana Cociașu - Managing Partner Medic One și Georgiana Dragomir - Managing Partner Innerlook & Cleantech România.

Concluzia: cel mai important lucru atunci când pornești la drum ca medic-antreprenor este viziunea și dorința de a reuși. Iar tendința în serviciile medicale private din România urmează natural ceea ce s-a întâmplat de mult timp în societățile avansate: supra-nișarea într-un anumit domeniu. Astfel, ca medic-antreprenor, este foarte posibil să reușești performanță în business, poate și excelență în domeniul respectiv!

Despre Conferintele Agricole BBEvents

Conferințele medicale BBEvents sunt dedicate antreprenoriatului în serviciile medicale, generaliste și de nișă, care se confruntă cu probleme specifice, mai mari și mai complexe uneori comparativ cu cele din sectorul medical public.

Pe lângă problemele iscate din însăși gradul de sănătate, nivel de trai, educatie și percepției al populației vizavi de actul medical, medicii-antreprenori se confruntă și cu un sistem național legislativ, educațional și antreprenorial mai degrabă ostil decât favorabil și stimulativ.
Prin seria de conferințe dedicate antreprenoriatului în serviciile medicale ne propunem să aducem în fața medicilor-antreprenori și a altor persoane din sistem sau din afara acestuia - întreprinzători, investitori - alternative și soluții care țin strict de business, de la know-how și management, până la soluții de susținere pe termen lung a afacerii în sine, atât financiare, cât și fiscale, legislative, de comunicare și imagine, management de personal și vânzare.

http://www.conferintelemedicale1.bb-events.ro/

Despre BigBusinessEvents

BigBusinessEvents este compania care generează, prin conceptele diferite, inedite și unice, cadrul sofisticat și elegant pentru noi afaceri și networking de business. Parte dintr-un grup media, de comunicare și evenimente, din care fac parte publicația online de educație financiară și antreprenorială BaniSiInvestitii.ro (în construcție) și compania care oferă servicii integrate de publicitate și imagine Cogep, BigBusinessEvents derulează un program complex de evenimente marcă proprie, dar și pentru clienți. Formatele, durata și conținutul proiectelor derulate de BigBusinessEvents sunt subordonate exclusiv intereselor și nevoilor concrete de business și networking ale participanților.

www.bb-events.ro

Contact:
Raluca Mihăilă, ProjectManager BBEvents
raluca.mihaila@bb-events.ro, 0740.040.407

Leave a Reply

Your email address will not be published.